كنترل استرس با آدامس

براساس تحقیقاتی که در تگزاس انجام شد؛مشخص شد که جویدن آدامس در هنگام استرس باعث می شود افراد احساس خوبی داشته باشند و حتی تصور کنند استرس آن ها کم شده است.

*دقت داشته باشید که جویدن سخت آدامس بعث چاقی،درد،سوزش در ناحیه آرواره می شود.همچنین می تواند عارضه ی tmj را به وجود آورد.در این عارضه گردن و سر شما دارای درد است و با باز و بسته کردن آرواره دچار مشکل می شوید.در صورت بروز این مشکل چند روزی به خود استراحت بدهید و اگر با استراحت این  مشکل حل نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

تاثیر آدامس بر روده

تحقیقات نشان داده که جویدن آدامس در بهبود حال بیماران که جراحی روده داشته اند موثر است.محققان گفته اند جویدن آدامس با تحریک اعصاب دستگاه هاضمه باعث بازگشت عملکرد روده به حالت طبیعی می شوند.

*آدامس راآهسته بجويد.

متخصصان توصیه می کنند که در مواقعی که دچار استرس هستید  جویدن آدامس به شما کمک می کند ولی مراقب باشید در این کار افراط و زیاده روی نکنید.

مضرات آدامس

هر چیزی در کنار فوایدی که دارد مضراتی هم دارد .اگر چه جویدن آدامس خوب است ممکن است در برخی افراد نتیجه برعکس داشته باشد.جویدن برخی آدامس ها موجب افت فشار خون و افزایش ضربان قلب در بیماران قلبی می شود.در برخی مواقع جویدن آدامس های شیرین موجب بروز حساسیت هایی در افراد می شود.در برخی افراد باعث تحریک دستگاه گوارش می شود.

*مطالعاتی نیز نشان داده جویدن آدامس باعث سرطان زبان  در کسانی که آدامس هایی با طمع دارچین چیده اند بوده است.

  • پسرک کدنویس
  • مهر 29, 1397
  • 349 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه