بادمجان

بادمجان گیاهی یک ساله با ارتفاع  70 سانتی متر و ساقه ایی ضخیم و پوشیده از کرک است.برگ های این گیاه بیضی شکل با نوک باریک و گلهایی به رنگ بنفش است.میوه های این گیاه به رنگ بنفش سیاه زرد و سفید است.

فواید

1-درمان کم خونی

بادمجان به دلیل داشتن  آهن در رفع کم خونی مفید است.

2-از بین بردن ورم و التهاب

بادمجان را روی عضو ملتهب بگذارید تا ورم و التهاب آن از بین برود.

3-بند آوردن خون ریزی

ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگ های بادمجان برای بند آوردن خون ریزی موثر است.

4-درمان مسمومیت

برای درمان مسمومیت ناشی از خوردن قارچ سمی بادمجان پادزهر خوبی می باشد.

5-برطرف کننده یبوست

6-درمان اسهال خونی

برگ ها و پوست سیاه بادمجان را بجوشانید یک داروی موثر برای درمان اسهال خونی می باشد.

7-درمان آسم

جوشانده ریشه بادمجان در درمان بیماری آسم موثر است.

8-تقویت کننده معده

9-درمان زگیل

بادمجان را بسوزانید و خاکستر آن را  با سرکه ترکیب کرده و این خمیر را به زگیل بمالید.

10-درمان درد استخوان

بادمجان را در فر بگذارید تا نیم پز بشود سپس آب آن را گرفته و به اندازه نصف این مقدار آب ،شکر قهوه ایی به آن اضافه کرده و میل کنید.

11-درمان صرع

12-نرم کننده و ادرارآور

13-عرق کردن دست و پا

آب زرد رنگی که هنگام نمک زدن بادمجان از آن خارج می شود برای خشک کردن عرق دست و پا کاربرد دارد.کسانی دست ها و پاهای آنان مرتبا عرق می کند برای درمان آن می توانند چند بار در روز دست و پای خود را با این آب بشویند.

اشخاصی که بواسیر و درد چشم دارند نباید از بادمجان استفاده کنند زیرا بیماری آنها تشدید می شود.این افراد بهتر است بادمجان را با گوشت،روغن و یاسرکه پخته و مصرف کنند.مصرف دانه های بادمجان باعث ایجاد یبوست می شود.