درمان سرماخوردگی به کمک قرص آلتادین Althadin

یکی از شایع ترین بیماری های در بین افراد بیماری سرماخوردگی استاین بیماری در صورت مزمن شدن عوارض جانبی زیادی دارد.از قدیم از مواد طبیعی زیادی مثل پونه،آویشن و … برای درمان سرماخوردگی استفاده می شده است.امروزه با پیشرفت علم در کنار داروهای شیمیایی  قرص و کپسول های گیاهی برای درمان سرما خوردگی ساخته شده است.یکی از این داروهای قرص آلتادین است که در این بخش درباره آن صحبت می کنیم.

مشخصات قرص آلتادین

قرص آلتادین از داروهای موثر برای درمان سرفه،سرماخوردگی،تحریک و التهاب گلو،خشکی دهان و گلو،گرفتگی صدا است که خاصیت خلط آوری نیز دارد.کسانی که در زمان سرماخوردگی از گرفتگی مجرای تنفسی فوقانی و سرفه های خشک رنج میبرند بهتر است از این قرص به صورت مکیدنی استفاده کنند.ترکیبات این قرص گیاه ختمی،اسانس نعنا،عصاره شیرین بیان و سایر مواد ضد التهابی مثل موسیلاژ،گلیسیریزین،فلاوونویید و ترکیباتی مثل لسیتین،آسپاراژین،صمغ و مقداری مواد چرب به علاوه قند ساکاروز است.

*قرص آلتادین به صورت 700 میلی گرمی در داروخانه ها وجود  دارد.

مکانیسم اثر قرص آلتادین

عمده ترین ترکیبات قرص آلتادین موسیلاژ و مواد وجود در گل ختمی است که اثر نرم کننده و خلط آوری در دستگاه نفسی فوقانی دارد.به این صورت که با ایجاد کردن یک لایه از موسیلاژهای مرطوب در مخاط گلو و سیستم تنفسی از پخش شدن التهابات و تحریکات جلوگیری می کند.گلیسیریزینی که در عصاره شیرین بیان وجود دارد خاصیت خلط آوری،ضدالتهابی و نرم کنندگی دارد،همچنین اسانس نعنای موجود در این قرص دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی است.

*برای مصرف این دارو باید مدت زمان و دوزمصرفی مجازی که روی برگه نوشته شده است را رعایت کنید.

عوارض جانبی مصرف قرص آلتادین

در تحقیقاتی مشخص شده که قرص آلتادین عوارضی ندارد ولی این دلیل بر این موضوع نیست که این قرص را به صورت خود سرانه مصرف کنید.

*البته کسانی که به هریک از اجزای این قرص حساسیت دارند نباید آن را مصرف کنند(مثل حساست به ختمی،نعنا و…)

نکات مهم در خصوص قرص آلتادین

قبل از شروع مصرف این قرص به نکات زیر توجه کنید:

1-مصرف بیش از اندازه این قرص برای افراد مبتلا به دیابت ممنوع است زیرا قند ساکاروز  در این قرص برای این افراد مشکل ساز است.بهتر است این افراد با پزشک خود قبل از مصرف این دارو صحبت کنند.

2- مادران شیرده و زنان حامله برای استفاده از این قرص باید با پزشک خود صحبت کنند.

3-کسانی که به اجزای تشکیل دهنده این دارو حساسیت دارند بهتر است از آن استفاده نکنند.

4-این دارو را هر 4 ساعت یکبار یا با دستور پزشک مصرف کنید.

5-این دارو را در دمای حداکثر 30 درجه سانتی گراد و دور از نور خورشید و رطوبت نگهداری کنید.

6-مصرف این قرص برای کودکان بالای 9 سال و افراد بالای 65 سال بلامانع است.