آبله

آبله، یک نوع بیماری واگیر  دار که عامل اصلی آن  یکی از دو ویروس آبلهٔ درشت یا آبلهٔ ریز ‌است.ویروس آبله در رگ‌های ریز پوست، دهان و گلو قرار می گیرد.

آبله در بزرگسالان

ابتلا به بیماری آبله در کودکان زیر یک سال و بالای 13 سال حالتی تهاجمی دارد و معمولا خوش خیم نیست.افراد بزرگسالی که مبتلا به بیماری آبله می شوند باید نسبت به بیماری پیگیر باشند و در صورت مشاهده تنگی نفس،درد قفسه سینه و هر گونه درگیری ریوی باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

آبله در بارداری

ابتلا به آبله در ماه های اول بارداری بسیار خطرناک است و حتی ممکن است باعث نقص عضو در جنین بشود اما ابتلا به این بیماری در ماه های سوم و چهارم خطرات کمتری دارد.

علائم

رایج ترین علائم آبله سرفه،تب ،سردرد،بداخلاقی،بی اشتهایی  و دانه هایی است که ابتدا روی صورت و در بعد روی دست و پاها ظاهر می شود.

چه کسانی در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟

کسانی که تماس فیزیکی با فرد مبتلا دارند.

بزرگسالانی که با کودکان زندگی می‌کنند یا با آنها وقت می‌گذرانند.

سن کمتر از ۱۲ سال

کسانی که تاکنون به این بیماری مبتلا نشده‌اند.

درمان های خانگی

پوشیدن لباس‌های نازک و نرم

استفاده از لوسیون‌های بدون بو

حمام کردن با آب ولرم

درمان گیاهی

• ۳ گرم ریشه باباآدم را در ۱۰۰ سی سی آبجوش ۲۰ دقیقه دم کرده صاف نموده و روزی ۳ فنجان میل کنید.
  • برای درمان آبله مرغان برگ و سرشاخه های گیاه زردان را کوبیده و بصورت ضماد بگذارید.
  •  برای درمان آبله و آبله مرغان ۳گرم گل گاوزبان را در ۲۰۰سی سی آبجوش دم کرده روزی ۳ فنجان بنوشند به مدت یک هفتهمصرف شود.
  •  گیاه یاس زرد برای درمان آبله مفید می باشد .  ۲۰۰ گرم از آن را در آب جوش دم کرده روزی ۲ فنجان بنوشید.می توانید  ۱۰ گرم  را در ۲۰۰ سی سی آب جوشانده و پس از سرد شدن صاف نموده  و زخمها را با آن بشویید.
  •  گرد کافور بورنئو به صورت استعمال خارجی برای آبله مرغانمفید می باشد.
  •  گل های ملکه چمن برای بیماری آبله مفید می باشد؛ به مدت ۱۶ روز هر ۸ ساعت یک گرم در ۲۵۰ سی سی آبجوش دم کرده بنوشنید.

• پسرک کدنویس
  • مهر 26, 1397